fredag 23 mars 2012

Vår!

Hej!

Innan det är läggdags efter en härlig dag vill jag dela med mig av de vårtecken som hittills visat sig hos oss.



I början av förra veckan flög vårens första fjäril förbi mig. Och sedan dess har mer hänt:
- all is på gräsmattan i trädgården är borta
- krokusar blommar i rabatten och bina jobbar på för fullt
- värmen gör att hundarna härsar även på lugna promenader
- barnen kan springa ut i gympadojjor utan att bli våta eller kalla om fötterna
- skatparet bättrar på boet i grannens stora lärk
- pärlhyacinterna är på väg upp
- man ser smutsen på fönstren då solen strålar in
- jag plockade idag min första tussilago
- grannarna börjar visa sig och krypa ut ur "sina hålor"
- vallmon och flocksen tittar upp i rabatten
- småfåglarna "kollar av" holkarna på huset
- tulpaner, påskliljor, tussilago och våreld pryder köksbordet
- katten är mer ute än inne
- frontalkrockar med sömndruckna flugor titt som tätt
- vitkindade gäss har börjat samla sig på åkrarna
- videkissar på träden


Ja, nu går det i rätt riktning väder- och årstidsmässigt. Fler vårtecken väntar!

Trevlig helg!

Kram ANKAN

Inga kommentarer: