lördag 13 oktober 2012

Hej igen!

Hej!

Jo då, jag finns här fortfarande även om det lätt kunnat verka som om jag gått under jorden...! Det blev ett längre "sommarlov" än jag räknat med.

Mycket har hänt sedan sist och en liten uppdatering får jag bjuda på senare. Här kommer en blandning av lite bilder som jag tog i trädgården för några veckor sedan, de allra sista sommarbilderna, för nu är hösten verkligen här.


Rosenskära



I samma färgskala som Rosenskäran, Rosenbönans fantastiska bönor. Gick hem hos vår femåriga dotter Stina som äääälskar allt som är rosa.



Denna regniga sommar har det verkligen växt så att det knakat i rabatterna. Jätteverbenan har sträckt sig till skyarna och några exemplar har till och med växt sig högre än mig som är 1,73 m lång. Imponerande växtkraft och de har också orkat hålla sig upprätta. Jag köpte en rejäl planta i våras och lyckades dela den i 11 delar som jag spred i hela rabatten. Alla småplantor överlevde och har varit fantastiska hela säsongen.



Det är en riktig "fjärilsrabatt" jag har om man ser till växtvalet. Med bland annat solhatt, stäppsalvia, buddleja och ringblommor kommer gärna en sån här liten vän och hälsar på.



Efter att ha tankat på med mat vet vi ju alla att det är skön med vila. Här tar den vara på sommarens sista värmande strålar på altanen.



Vi har haft ett fantastiskt plommonår i år. Förra året var det väldigt mycket plommon, för mycket och de blev väldigt små och ganska vattniga. Men i år har de varit stora, söta och helt sagolikt goda. Det mesta har också gått åt så det har inte varit så stort svinn vilket är skönt tycker jag.




Det är inte bara i rabatterna som det växer så att det knakar, så gör även vårt senast tillskott i familjen. Kerstin har nu hunnit bli 10 mån är glad som ett solsken. Här ett tydligt bildbevis på att djur gör oss glada och att vi mår bra av att ha djur runt oss. Denna bild togs när vår katt Rakel beslutade sig för att besöka äppelätande Kerstin på fårfällen.

Kram och godnatt!

//ANKAN



2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Välkommen tillbaka.
Oj så stor redan...
Tiden går så fort.
Allt gott
Annika

Anonym sa...

Hej
Kul med nya inlägg!! Kunde inte kommentera igår, hoppas det går idag?
Kram kram
Stor-stina