onsdag 7 maj 2008

Hönan värpte ett marackasägg!

Idag har vi haft det jättemysigt!! Vi har varit på sångstund ute i det gröna i Rådsparken i Huddinge (www.radsparken.se). På onsdagarna nu i vår, har vi tillsammans med de andra mammorna + barn i föräldragruppen deltagit i kyrkans sångstund i Skogås men idag sjöng vi istället utomhus. Vi hade gott fika med oss och Eva-Marie hade som vanligt gitarren med sig och hade laddat med bra sånger.

Stina trivs väldigt bra i hennes sällskap!

Vi rev av några de vanliga gamla godingarna:
"Vi sätter oss i ringen", "Hej tjena tjena", "Imse vimse spindel i rockversion", "Bä bä vita lamm", "Persilja och dill", "Hönan värpte ett marackasägg" m.fl.


Ja, som ni ser kan Stina sina sånger och tar det här med att skaka takten på fullaste allvar! ;-)

Hönan värpte ett marackasägg tja, tja, tja. Hönan värpte ett marackasägg, tja, tja, tja. Ägget bara skramla och hönan bara ramla.
Hönan värpte ett marackasägg, tja, tja, tja!!

Efter en stunds sång flyttade vi upp till grillen där det bjöds på korv. Solen hade då kommit fram och fleecevästen och goretexjacka åkte av och det var riktigt varmt och skönt i bara T-shirt. Vi tog en sväng runt och kikade på djuren. Där fanns åsnor, kaniner, ankor, får, getter.
Jag tror dock att det denna gång var agronom-mamman som var aningens mer intresserad än Stina...!


Men en dag i det gröna, sång, gungning, djur, korv för de stora och välling för en liten Stina, då blir man trött...! Men då är det bara att ta sig en lite power nap.

Det var en liten rapport om dagens lilla utflykt. Jag hade även tänkt att skriva lite om kompost, kompostbygge m.m men det avvaktar jag med till imorgon. Jag håller nämligen på att läsa in mig lite mer på området inför mitt kommande kompostbygge. Det är väldigt spännande och jag vill gärna dela med mig av kunskapen till den som eventuellt är intresserad.

Ha en fortsatt bra kväll! Välkommen åter!

Hälsningar från

ANKAN

Inga kommentarer: