torsdag 8 maj 2008

Nu är väl ändå sommaren här...?!!

Hej igen!

Idag när jag var och badade hundarna nere vid sjön Magelungen så plockade jag denna vackra sommarbukett. Detta gjorde jag var omgiven av ljusgröna björkar med vita stammar, spätt härligt gräs, intensivt fågelkvitter och spegelblank sjö. Då mår jag bra! Jag älskar att plocka blommor!



Jag fick ihop en hel del olika sorter. Det var gullvivor, mandelblom, liljekonvaljer, teveronica, daggkåpa och en enda "stackars" humleblomster. Blommorna fick stå i vatten en stund innan vi skulle iväg igen till vännerna i Gula villan (se länklista). Då alla vaser redan är nedpackade inför flytten fick denna kopp från Rovdjurscentret De 5 Stora (www.de5stora.com) agera vas. Buketten bor dock numera i Gula villan. ;-)

Jag ville skriva några rader och meddela för den som kan tänkas vara intresserad av mitt utlovade kompostinlägg att det dröjer något. Det blev inte riktigt tid över idag. Jag återkommer så snart jag får möjlighet.

Vid den här tiden om precis en vecka så är vi i familjen Hägglund/Lundgren HUSÄGARE! Gissa om det känns bra?

Ha det gott till nästa gång!

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

A-K !

Jäkla fin bukett!

Snart är det dags.....!

Hälsn

Fassan