torsdag 30 december 2010

Skidpremiär

Hej!

Det är väl så dags på årets näst sista dag att se till att ha premiär, skidpremiär. Men faktum är att jag var lite väl otymplig för skidåkning vid den här tiden förra året och efter en och en halv månad kom lille Alfred till världen.
Fråga mig inte varför det inte gjorts tidigare denna säsong men det var först nu jag kom mig för. Och det kommer bli fler gånger för jag blev riktigt "biten". Jag känner mig alldeles lycklig och full av energi efter denna kvällstur!


Foto: Jonas Hägglund, www.jhphotography.se (Bilden tagen nyårsafton 2006 i Hede, Jämtlandsfjällen)

Jag och Tigern (vår schäfer) gav oss ut på fältet bakom vårt hus. Goda vänner har kört upp en fin runda med sin skoter så det är packad fin snö som lämpar sig både för promenad och skidor. Det slog mig hur lyxigt det är att kunna starta och avsluta sin skidfärd på tomten och under tiden kunna ha hunden lös hela vägen. Jag var ute va 40 min, blev riktigt svettig och rödblommig och upptäckte massor av muskler som tydligen inte jobbat som de ska i det sista...! Framför mig sprang Tigern med en stor pinne i munnen och var överlycklig över att få springa i snön och att matte rörde sig lite fortare än vanligt.

Tyvärr kunde inte Vilde (vår malinois) följa med då det är för mycket raketer som skjuts upp just nu. Hon är skotträdd och har en tuff tid dessa dagar. Jag har inget emot fyrverkerier i stort men snälla, se till att smälla av allt på nyårsafton och varken tjuvstarta eller skjut efter nyår. Tack! För dig som vill läsa mer om vad du kan göra för din hund om den är skotträdd vill jag tipsa om Smällarupprorets hemsida.

Nu är det läggdags! Sov gott och hoppas att ni får en bra sista dag på detta år!

Kram och god natt!

//ANKAN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad kul att du kom på att åka skidor när du skall rasta hundarna.
Vilken lyx att kunna börja skidturen precis vid husknuten. Det finns mycket att vara glad för om man kan finna lyckan i det lilla.
Önskar hela familjen ett gott slut på år 2010 och ett Gott nytt år 2011, då Alfred skall fylla 1 år och Stina 4 år. Vad tiden går fort!
Rickistanten

Trollmor sa...

Så härligt det låter med er skidtur, en sann lyx att få bara "kliva på" vid husknuten :)
Önskar hela din fina familj
ett riktigt Gott Nytt År!
~ Bamsekramar från oss alla på Pepparkaksvägen ~