fredag 25 april 2008

Mässinköp och små trädgårdspryttlar till lill-tjejen

Hmm, det gick lite längre tid än vad jag tänkt mig innan jag återkom med ytterligare ett inlägg...! Men nu är jag åter.

Denna gång vill jag visa vad jag inhandlade på mässan. Det blev ju inte så mycket detta år men än dock.

Det blev ett antal vykort i akvarell med underbara djurmotiv målade av Ann Nyström (www.andesign.nu). Vykort är något jag gillar! Att på ett enkelt sätt kunna skicka en hälsning till någon man tycker om är häftigt. Internet, e-post och e-vykort i all ära men det är trots allt något speciellt att få en hälsning på ett "fysiskt" kort som någon valt ut, skrivit på, satt frimärke på och lagt på lådan. Eller hur?


(Jag ber om ursäkt för de dåliga färgerna på korten, de är finare i verkligheten)
Jag köpte även det senaste nummret av "Sköna hem" (som jag nu lyckats slarva bort så det blir ingen bild på den). På samma ställe kunde man köpa en del småsaker. Jag köpte detta fina halsband + armband för en mycket billig penning.




Sist men INTE minst min fina, fina lövkorg(~90cm hög och ~90 cm i diameter). Jag skulle ju inte köpa något som var så skrymmande då vi just nu bort så trångt, inte har varken balkong eller trädgård och är mitt uppe i en flytt...! Men jag kunde bara inte motstå denna fina korg av flätad pil som kostade endast 145 kr. Kanske inte den mest praktiska...men måste allt vara praktiskt då...?! Efter att med denna tydligt ha annonserat ut för våra medpassagerare på pendeln hem vilken mässa vi just besökt så står den nu i trängs med barnvagnen i hallen.



I mitt förra inlägg presenterade jag min allra bästa trädgårdskompis, Stina. Hennes pappa har sett till att det inte skall finnas några hinder för henne att kunna fixa och greja själv i trädgården. Efter ett besök på Jula kom han hem med vattenkanna + hink i zink och ett trädgårdskit med kratta, 2 spadar, arbetshandskar och vattenspruta. Allt detta är i barnstorlek(vilket tyvärr inte framgår så bra på bilderna) och vansinnigt gulligt.





I övrigt vill jag bara tillägga att våren(sommaren?) är här på riktigt. Idag var det värmerekord i Stockholm för året med + 19 grader. Jag passade på att avnjuta en glass sittande på en bänk i solen. Underbart!

Till nästa gång, njut av härlig vårgrönska, vitsippsbeklädda skogsbackar, fågelkvitter och mycket glass! Ha det gott!

//Ankan

1 kommentar:

Jessika sa...

Hej på dig!
Vad fin lövkorgen är, det finns plats här om du känner att den är skrymmande just nu.

Klart man skall ha hjälp av små händer i trädgården, gissar att S kommer att hjälpa till en hel del.

I dag skall Jeppan ha dansuppvisning på Maxim. I går var vi på Björn Skifs och min mamma var barnvakt.

Fått två blommor av mamma, för första stoppet för henne var vid Hannas trädgård innan vi kom hem till oss.