tisdag 29 april 2008

Nu bär det snart av mot norr!

Hej igen!

Efter att hela familjen har legat heldäckad några dagar och hostat, svettas, kraxat och snorat så börjar vi så smått komma upp på benen igen. Skönt, för det är väldigt tråkigt att ligga inne och vara sjuk när det är så härligt väder och man bara vill vara ute.

Imorgon bär det av mot norr för oss då vi skall till stugan i Långsand. Långsand ligger i Älvkarleby kommun(www.alvkarleby.se) och där finns mycket fint att se. Om ni någon gång kommer dit rekomenderar jag varmt ett besök på Billudden naturreservat om du vill uppleva speciall natur, Rullsand camping om du är badsugen eller Älvkarleby fiskecamp om du vill ha bra fiske.
Det skall bli härligt att komma bort från storstan några dagar och få andas lite friskluft, hundarna få race´a på tomten och lill-Stina får kräla runt på tomten och smaka på naturen...för det mesta hon hittar hamnar i munnen nu förtiden.
Vi skall inte vara uppe så många dagar då vi på fredag har möte på banken för att skriva på alla papper för huslånet. Det skall bli härligt när det är färdigt och sedan är det inte många dagar kvar till dess att vi får nycklarna och de nuvarande ägarna får stålarna....! Roligt, roligt!

Banken ligger i Uppsala och när vi befinner oss där så skall vi passa på att fotografera lite också. För just nu blommar Kungsängsliljorna (Fritillaria meleagris) på Kungsängen vilket är lika mäktigt varje år att åka och titta på.

Jag är ju nybörjare på detta med fotografering men lär mig mer och mer var gång vi kommer ut och sambo-Jonas är en bra lärare. Besök gärna hans hemsida www.jhphotography.se
Jag tänkte ta med mig en macrolins för att försöka fånga det häftiga mönstret på Kungsängsliljan. Kanske jag delar med mig av resultatet när jag kommer hem...?!

Slutligen vill jag önska er en riktigt trevlig valborgsmässohelg! Sjung in våren!



OBS! Glöm fyrverkerierna hemma för det skrämmer bara de stackars hundarna!

Tack och godnatt!

//ANKAN

2 kommentarer:

Jessika sa...

Hej på dig!
Vad härligt att åka till stugan över helgen. Bra med avstampet med banken oxå.

Fick en kungslilja av mamma. Råkade ställa den i fönstret, det skulle jag inte ha gjort för nu har den nog sagt godnatt för gott. De är mycket vackra när de lever!

I dag sticker familjen upp till mor och far och jag tar bussen på fredag efter jobbet. Hoppas ni får superfina dagar.

Här har energin kommit tillbaka, måste bara bromsa mig själv lite så att det inte går över spinn!

Hälsa familjen
Kram Jessika.

Marina sa...

Tack fö kommentaren hos mig! Så kul med nya läsare (särskilt när dom vågar lämna en kommentar!). Lycka till med husägandet och nya trädgården. Jag kommer igen!