tisdag 15 maj 2012

Batteriet är laddat

 Hej!

Nu är jag återigen hemma efter en riktig toppenhelg bland fina vänner i glada Hudik. Med mig på resan hade jag Stina (5 år) och Kerstin (5 mån)och vi tog tåget norrut i fredags och kom åter i söndags. Vi gjorde mycket kul, åt gott och hade många spännande samtal. Även om det blev sena kvällar så är "batteriet" laddat till max.

I söndags blev jag visad en riktig pärla, Gröna systrar. Tyvärr kommer de att stänga butiken inom kort då det är svårt att få lönsamhet men Carina som är VD kommer att driva övrig verksamhet vidare parallellt med lärarjobb. De hade ett utsökt urval av trädgårdsprodukter och platsen låg så fint i en sluttning och angränsade till skogen. Jag önskade att jag hade haft både egen bil och släpkärra med mig vid besöket då det var 50% på allt (förutom växterna). Det blev ändå lite handlat och det klarade jag att få med mig på tåget.

Det här fina fågelbadet är formgivet av Jonte Schlenz.


Och i fågelbadet ligger ett ägg som även det är från Jonte.

 Den här lilla kompisen (av Jonte) bor numera hos oss i stenpartiet.

Jag fick även tag på något jag letade efter på trädgårdsmässan i år, nämligen ett vindspel. Det har dock blåst så mycket både igår och idag så jag har inte rikigt "vågat" hänga upp det...! Vi vill ju hålla oss väl med grannarna också.

Kram och godnatt!

//ANKAN




Inga kommentarer: