tisdag 8 maj 2012

Till morbror!

Hej!

Jag har precis kommit in från skogen och ängen efter att ha plockat en fin vårbukett. Gullvivor, smörblommor, gökärt, någon liljekonvalj och vitsippor hittade jag.


Imorgon ska jag på begravning av min fina morbror som mycket hastigt gått bort. Han gillade naturen och när jag tänker på honom så tänker jag bland annat på hur duktig han var på fåglar, att känna igen dem både på läte och utseende. Nu ikväll var naturen så härligt tyst förutom just allt fågelkvitter...!

Vila i frid fina morbror och hoppas du får uppleva både fågelkvitter och vårblommor där du nu befinner dig!

Vi vet vad vi har idag men inte vad som väntar oss imorgon. Ta hand om varandra och må så gott!

Kram och godnatt

//ANKAN

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kära Anna-Karin, vilken fin bukett som du plockat, säkert är det en riktig önskebukett för morbror, och precis som du säger så hörde han fågelläten och visste precis vilken fågel som kvittrade.
Rickistanten