tisdag 1 maj 2012

VÅRTÄVLINGSDAGS!

Hej på er!

Nu börjar denna härliga långhelg lida mot sitt slut. Vi har hunnit med en hel del både ute och inne vilket känns skönt. Till och med garaget har fått sig en omgång så nu kan man faktiskt röra sig där inne...bara en sån sak...! Kinderna hettar efter att ha varit ute mycket och vädret har varit på topp.

I förrgår skrev jag att jag var sugen på att få till en liten tävling och nu är det dags. Det händer väldigt mycket i rabatterna här hemma just nu och i slutet av förra veckan gav jag mig ut för att dokumentera tio stycken av de plantor som kommit upp. Kan du se vilka det är?

Nr 1.

 
Nr 2.

 
  Nr 3.

Nr 4.

Nr 5.

Nr 6.

 Nr 7.

Nr 8.

Nr. 9

Nr 10.

Här är alla tio växtnamnen plus att jag lagt in två "fulingar", alltså två extra växtnamn som inte finns på bild.
1.  Praktbetonika
2.  Akleja
3.  Gräslök
4.  Stjärnflocka
5.  Gullviva
6.  Vårkrage
7.  Tovsippa
8.  Kärleksört
9.  Jakobs stege
10. Jättevallmo
11. Solhatt
12. Löjtnatshjärta

Tävlingsregler
Para ihop bild och växtnamn och skicka ert svar till ankansoas@hotmail.com. Om tre veckor utses en vinnare som förutom äran självklart kommer få ett fint pris i brevlådan. 

Förresten, vad har du för projekt för din trädgård, balkong eller krukväxt för den kommande säsongen? Jag tycker också det vore jättekul om ni lämnar en kommentar om vad ni har på gång. Inget krav för att ha chans att vinna men det vore så kul att få ta del av era planer.

Ha det gott och lycka till!

Kram och godnatt!

/ANKAN


Ps. Imorgon är det en ganska speciell dag för oss. Den 2 maj 2012 är det nämligen tre år sedan jag och min alla bästa Jonas gifte oss, han blir ett år äldre imorgon och avverkar också första dagen på ett nytt och spännande jobb. :-) Ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med tävling. Jag har mailat mitt bidrag och håller tummarna för vinst. Den här sommaren ska jag för första gången gjuta ett fågelbad i betong till trädgården. Det ska bli spännande!

Hälsningar

Tina