tisdag 8 maj 2012

Nyinflyttade

Hej!

Nu har vi fått finbesök i en av holkarna då ett pilfikspar har flyttat in. Här är en av de tu. Om det är en hona eller hane kan jag tyvärr inte avgöra...? Någon annan kanske kan avgöra?

Det är i den holk jag satte upp för några år sedan vi fått besök och där har vi haft boende förut. Även barnens nyuppsatta holkar har haft besök men ännu har ingen flyttat in permanent men vi hoppas fortfarande.


Det verkar inte vara många som är tävlingssugna eller så kanske tävlingen var för svårt eller så är det för mycket uteaktiviteter nu att en tävling inte känns så lockande...? Jag vet inte, men låter tävlingen ligga kvar och än är det inte försent så kom igen.

Alltså, för den tävlingssugne, klicka här och var med och tävla. Dragning den 22 maj!


Ha det gott!!

Kram

ANKAN

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina fåglar i holkar! Tävlingen var för svår för mig, jag kan bara några :-)
Så sorgligt med morbror, man vet verkligen inte hur livet blir eller slutar... Stor kram från storstina