onsdag 6 maj 2009

Kärlek och tårar av lycka!

Hej!

Ja, kärlek och tårar av lycka var vad som fyllde helgen som gick för mig och vår familj. Som jag nämnt tidigare så var det denna helg, närmare bestämt den 2 maj som jag blev fru Hägglund.

Foto: Gabriella Lundgren

Det är inte utan att jag undrar vad man någon gång har gjort för gott för att förtjäna det fantastiska väder som var i lördags...?! Solen sken, himlen var knallblå och fåglarna kvittrade. Runt om oss var naturen som allra vackrast med blomstrande vitsippsbackar, vårlök och omhuldad av vårens skira grönska fick jag säga ja till min allra finaste Jonas. Detta medan Stina satt med sin bukett upp och ner och petade med några grässtrån vid våra fötter.

Vigseln var borgerlig och utomhus. Festen hölls sedan på ett lantbruk alldeles intill som gjort om en loge till fest och konferenslokal. Helt i vår smak!

Sedan alla dessa fantastiska människor som kommit långväga för att vara med på vår dag. De kom från Malmö, Göteborg, Hudiksvall, Stockholm, Uppsala, Köping och Egersund på Norska vestlandet.

Brudbuketten blev också så fin. Den gick i rosa och vitt och innehöll pioner, ranunkler, rosor, fresia, daggkåpa. Runt buketten så var det lite "slarvigt" virat ett beiget bastsnöre med några pärlor på. Runt stjälkarna var det hårt virat rosa silkesband + några pärlor. Enkelt och fint!


Foto: Stina Stabo

Och fest var det så det heter duga. Kl. 4.00 på söndagsmorgonen gav vi upp dansen för att istället krypa i säng.

Tack alla ni som var med och gjorde vår dag till den toppendag den var!


Stor varm kram


//ANKAN

13 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Stort grattis! Verkar ha varit en helt fantastisk dag. Vackra bilder!
Eva

Trollmor sa...

Stort varmt grattis min bästa Fru, ja, till hela familjen såklart! :-)
Vilka otroligt vackra och glädjefyllda bilder.
Ni är så fina tillsammans ni tre.
Många kramar och lyckönskningar,
Trollmor

Monica sa...

Stort grattis till herr och fru Hägglund!!
Tjingeling
Monica

Monica sa...

Jättegrattis!!!
Vilka underbara bröllopsbilder på hela familjen. Ser fantastiskt ut! En sån söt liten brudnäbb ni har. Hoppas du får lite mer tid för bloggen nu - jag har saknat den!!

(Själv gifte jag mig för 10½ år sedan - i årets första snö!)

Ha en skön dag!

/Monica

Anonym sa...

Ja, det var alldeles fantastiskt så fint det var! Och väldigt, väldigt trevligt!!
Vad fint med bilden från vattnet!!
Puss och kram från Stina och Sture som försöker sätta ut Rudbeckiorna och hoppas på minimalt med frost framöver!
Och hurra för att bloggen uppdateras!!

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Stort G R A T T I S! Fortsätt leva lyckligt med varandra nu!

Sanna sa...

Gratulerar! Vilka vackra bilder och vilken vacker brudbukett!! :)

Utblickaren sa...

Grattis till bröllopslyckan! Och vilken härlig "jane-austen-inspirerad" bröllopsklänning, fantastiskt vackert.

Jessika sa...

Hej fru Hägglund!
Tack för senast. Det var så vackert och roligt. Vi var helt slut på söndagen, jag bara undrar hur ni hade med orken!!!

Här har vi varit ute och provat en ny lekpark med en ny kompis till Frida (grannen mem på samma våning).

Datorn är ju rensad på info så jag får väl se vad som är går och fixa med foton, annars får Jonas det på ett minneskort.

Kramar från oss i stan :).

ANKAN sa...

TACK snälla ni för alla fina kommentarer med lyckoönskningar till mig och min familj! :-)

Nu har en dryg vecka passerat som fru Hägglund och det känns prima!

Må så gott! Vi hörs!

Kram ANKAN

Unknown sa...

Grattis grattis till er stora dag, jätte fina bilder. ha det toppen, Catthie

Anonym sa...

Jag tycker det är dags att skriva nått kul i bloggen igen fru Hägglund! Nu när bröllopsbestyren är klara har du väl all tid i världen ;-)
Kram från Hågatorp

Annika Christensen sa...

Grattis grattis!!
Vilken dag och vad fina bilder.
Det är 22 år sedan jag gifta mig.
Det var längesedan jag tittade in hos dig men jag hinner bara göra inlägg i stort sett. Det är så mycket att fota och våren gick så fort här.
Ha det gott
annika