tisdag 1 juli 2008

Hej!

Nu har jag nyligen kommit in efter spårning med hundarna tillsammans med min vän Stina denna uuuuunderbara julikväll! Sol, vindstilla, böljande spannmålsfält, syrsor som spelar och fåglar som kvittrar...!! Mumma för själen!! Både Vilde (malinois), Tiger (schäfter) och Lystra ("softis") skötte sig galant. Nu har jag två hundar som ligger totalt utslagna, nöjda med dagens aktiviteter samt nyutfodrade, mätta och belåtna. :-)

Här i huset är det full fart om dan då det är mycket att fixa och greja med både inne som ute. Jag vill börja med att visa några bilder på vår lilla midsommartjej som för första gången firade denna genomsvenska tradition. Vi gjorde allt det klassiska med dans runt stången, sill, nypotatis, grillmat, jordgubbar och vaniljglass. Och trots lite feber så orkade "Lill-Stintan" med både handklappningar, små grodorna + att fyra av några breda leenden åt höger och vänster.


Idag kom mina pappa på besök och vi fick gjort massor i trädgården vilket känns toppenbra! Han hade med som högtryckstvätt samt en bensindriven häcksax som vi gick lös med. Så numera är våra häckar klippta och så fina, så fina + att våra stenplattor på framsidan nu skiner i solen. All mossa, smuts och lort som fanns på dem tidigare är bortspolat! Det är extra kul att jobba när man har riktiga maskiner! Tack för hjälpen fassan, det uppskattas!

Förra veckan så kom jag äntligen till skott och startade upp mitt fågelbadgjutningsprojekt vilket var spännande.



Det var inte det lättaste att hitta ett stort rabarberblad som var snyggt och helt då sniglarna hade gått lös och ätit sig mätta. Jag tog det bästa jag kunde hitta och sedan lappade jag med bitar från ett annat blad där det behövdes. Arbetsbeskrivningen för gjutningen är den jag skrev om i aprilinlägget "Trädgårdsmässa Älsvjö 2008". Det som dock var felaktigt i den beskrivningen är mängden betong. Det gick åt TRE gånger så mycket för mig än vad som stod angivet, så blanda på. Resultatet antar jag att ni är nyfikna på...?! Just nu är det lite för mörkt ute för att fota men det kan jag nog få till imorgon så välkommen åter då. Det blev kanske inte riktigt så fint som jag hoppas på men jag är trots allt nöjd då det var första gången jag gjorde något dyligt. Och kul var det!

Nu tackar jag för mig och kommer istället åter imorgon!

Sov gott!

//ANKAN

Inga kommentarer: